Zdrowe dietetyczne śniadanie, sprawdź nasz pomysł na dobre śniadanie! Ty i Twoi bliscy będziecie absolutnie zachwyceni tym przepisem. Dowiedz się, co warto jeść rano, by mieć energię na cały dzień i czuć się świetnie.

Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek dnia?

  1. Śniadanie ma uzupełnić braki energii i składników odżywczych, które organizm zużył w czasie snu, a także dać siły, by stawić czoła wyzwaniom kolejnego dnia.
  2. Codzienne spożywanie zdrowych śniadań znacznie poprawia nasz metabolizm. Unikanie tego posiłku to prosta droga do przybrania na wadze.
  3. Osoby, które nie jedzą śniadania są narażone na cukrzycę i mogą mieć podwyższony cholesterol, co czyni je szczególnie podatne na zachorowanie na choroby układu sercowo-naczyniowego.
  4. Pożywne śniadanie znacząco poprawia sprawność naszego ciała i umysłu.

Z innej kategorii: Co jeść przy przeziębieniu?

Co powinno znaleźć się na naszym talerzu o poranku?

Najlepiej, jeśli są to produkty bogate w białko, które na długo zapewnia uczucie sytości i poprawia przemianę materii. Istotne jest też dostarczenie organizmowi błonnika, który znajdziemy w warzywach i owocach, które ponadto zawierają ogromną ilość witamin i soli mineralnych.

Przepis – Omlet ze szpinakiem i awokado

Składniki (na 2 osoby):

  • 70 g szpinaku
  • połowa awokado
  • 50 g sera feta
  • masło
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz

Może Cię zainteresowaćDieta cukrzycowa zasady

Sposób przygotowania:

Przeczytaj takżę:  Zwalczanie cellulitu

1. Szpinak opłukać i posiekać. Na patelni rozgrzać łyżkę masła, podsmażyć na nim szpinak, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Wyłączyć gaz, przez około minutę podgrzewać na patelni bez mieszania, odłożyć na talerz.

2. Wbić jajka do miski, roztrzepać dokładnie widelcem, dolać wodę, przyprawić solą i pieprzem. Wymieszać.

3. Rozgrzać masło na patelni. Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę, wlać masę jajeczną i smażyć 2 minuty.

4. Po upływie tego czasu, położyć na wierzchu omletu wcześniej przygotowany szpinak, dodać awokado i ser feta, doprowadzić do smaku. Pozostawić na kolejne pół minuty, do momentu, aż masa jajeczna będzie ścięta.

Zdjąć omlet z patelni, zwinąć w rulon. Smacznego!