Zakwaszenie organizmu – objawy są wynikiem zaburzenia w organizmie równowagi kwasowo-zasadowej. Zakwaszenie jest spowodowane najczęściej złą dietą obfitą w produkty powodujące zakwaszenie. Jeśli chcesz się przekonać czy dotyczy Cię ten problem zdrowotny, to przeczytaj artykuł, żeby dowiedzieć się o objawach zakwaszenia, jego przyczynach i metodach leczenia.

Zobacz też: Dieta przy zakwaszeniu

Przyczyny zakwaszenie organizmu

Główną przyczyną zakwaszenia organizmu jest zła dieta, czyli duża plaga dzisiejszych czasów. Na zakwaszenie organizmu wpływa jedzenie zbyt dużej ilości mięsa i nabiału oraz produktów zbożowych. Jeśli w naszej diecie dominują te składniki, a jemy bardzo mało owoców i warzyw to możemy mieć problem z zakwaszeniem organizmu. Kolejną jego przyczyną jest spożywanie żywności przetworzonej, czyli wszelkich gotowych sosów, zup itp., które są kwasotwórcze. Na zakwaszenie organizmu, oprócz złej diety, wpływa też stres, mała ilość ruchu w ciągu dnia oraz nadużywanie alkoholu, słodyczy, kawy i papierosów.

Objawy zakwaszenia organizmu

Zakwaszenie organizmu – objawy są różne, a te najczęściej występujące to: ciągłe uczucie rozbicia i zmęczenia, brak energii, podenerwowanie, wypadanie włosów i ich znaczne osłabienie, łamliwe paznokcie, zajady w kącikach ust, przesuszona skóra, podatność na infekcje, nadmierna senność w ciągu dnia, bóle stawów, bóle głowy i problemy z układem trawiennym.

Warto przeczytać: Co to są węglowodany?

Zakwaszenie organizmu – jak je pokonać?

Objawy zakwaszenie organizmuróżnorodne i często mogą wskazywać na zwykłe zmęczenie albo poważniejsze choroby niezwiązane z zakwaszeniem organizmu, dlatego warto też wybrać się do lekarza lub zrobić podstawowe badania, zwłaszcza jeśli prawie wszystkie objawy nas dotyczą.

Przeczytaj takżę:  Czym się objawia depresja

Jeśli chodzi o leczenie zakwaszenia organizmu to najlepszą metodą jest zmiana nawyków żywieniowych i stylu życia. Istnie bardzo dużo produktów żywnościowych, które mogą pomóc nam zwalczyć zakwaszenie organizmu. Warto wówczas jeść: kasze jaglaną i gryczaną, niemal wszystkie warzywa i owoce, a w szczególności: rzodkiewka, buraki, cukinia, szpinak, marchewki, pomidory, brzoskwinie, owoce cytrusowe i truskawki. Dodatkiem do diety powinny być również odpowiednie nawyki: ruch na świeżym powietrzu, rezygnacja z używek, unikanie stresu oraz dbanie o wysypianie się.