Warzywa, są bez wątpienia tym, co na każdej diecie, możemy jeść bez wahania. Mają mało kalorii, są bardzo sycące i zawierają niezbędne witaminy i minerały. Jeśli chcesz schudnąć, to warzywa tak jak i owoce są Twoimi sprzymierzeńcami.

Lubisz zajadać się ziemniakami i nie wyobrażasz sobie by mogło być inaczej? Przykro mi, ale musisz zamienić ziemniaczki na warzywka. Zwiększ też dotychczasowe porcje warzyw. Jeśli do tej pory nie stosowałaś warzyw do posiłku to od dzisiaj musisz to zmienić. Zobacz, jakie warzywa odchudzają.

Zainteresuje Cię: Produkty które wspomagają odchudzanie

Kapusta

Pierwsze miejsce wśród warzyw pomagających schudnąć zajmuje kapusta.  W 100 gramach mieści się tylko 29 kcal. Warto więc zaprzyjaźnić się z kapustą, robić z niej różne sałatki, jeśli chcesz poprawić trawienie. Kapusta jest też dobra na męczące zaparcia.

Seler

Łodyga selera ma tylko 6 kcal, podczas gdy korzeń to 60 kcal. Niskokaloryczne, prawda? Nie powinno zabraknąć go w jadłospisie. Ma dużo witamin m.in A,B,C,PP i E a także potasu, magnezu, fosforu, wapnia, żelaza, sodu i wapnia. Seler również zawiera błonnik, który pomoże na leniwą pracę jelit. Ale na tym nie koniec. Regularne spożywanie selera pomaga wydalić szkodliwe toksyny z organizmu, usprawnia pracę metabolizmu i pomaga pozbyć się produktów przemiany materii. Dla osób na diecie korzystny będzie seler naciowy, szczególnie z octem jabłkowym- oczyszcza organizm.

Marchewka

Jedna sztuka to tylko 17 kcal. Źródło cennych antyoksydantów i beta-karotenu. Jej również nie powinno zabraknąć w Twoim menu. Najlepiej spożywać ją na surowo, wtedy jej korzeń wzmacnia organizm a ona sama działa przeczyszczająco. Marchewka jest zdrowa i w ponad 90% składa się z wody. To doskonała, niskokaloryczna przekąska.

Przeczytaj takżę:  Dieta przy otyłości brzusznej

Czosnek

W jednym ząbku czosnku jest tylko 7 kcal. To niedużo, prawda? Czosnek także powinien znaleźć się w kuchni. Jedzenie czosnku poprawia przemianę materii a zjedzony po tłustym posiłku pozbywa się uczucia ciężkości.