Suszone owoce na diecie– to bardzo ważny element, często zastępujący nam słodycze. Choć suszone owoce same w sobie są bardzo kaloryczne,to mają niski indeks glikemiczny i są bardzo sycące. Ale czy tylko na tym kończą się ich właściwości?

Właściwości suszonych owoców

W większości suszonych owoców znajduje się błonnik,który zapobiega zaparciom. Suszonymi owocami powinny zajadać się także osoby, którym brakuje minerałów takich jak: miedź,magnez,żelazo i potas. To źródło witamin i przeciwutleniaczy.

Może Cię zainteresować:Ranking tabletek odchudzających

Które owoce pomagają schudnąć?

Suszone morele– Należy pamiętać,by zalać je gorącą wodą przed spożyciem, bo zawiera w sobie konserwanty. Źródło błonnika; pewnie dlatego, pomogą tym, którzy mają problemy z przemianą materii i zaparciami. Na rynku istnieją dwa rodzaje suszonych moreli: ekologiczne( poznasz je po ciemnym kolorze) i siarkowane( one są żółte). Oczywiście najwięcej dobroczynnych składników mają ekologiczne. W 100 gramach moreli jest 280 kcal.

z innej kategorii: Jestem gruba blog

Suszone śliwki- nieodłączny element każdej osoby na diecie. Ich zjedzenie sprawia, że nie mamy ochoty podjadać między posiłkami. Pomogą na zaparcia i na leniwe trawienie. Zawierają witaminę B1 i żelazo. Śliwki dają uczucie sytości, sprawiają, że wchłanianie cukru jest wolniejsze co zmusza organizm do spalania tłuszczu. W 100 gramach śliwek jest 250 kcal.

Suszone daktyle– źródło witaminy B, żelaza i miedzi. W 100 gramach daktyli mieści się 280 kcal. Śliwki dają uczucie sytości a ich postać suszona ma o 8 gramów więcej błonnika pokarmowego.

Warto przeczytać: Herbatki ziołowe na odchudzanie

Przeczytaj takżę:  Zioła na lepsze trawienie

Rodzynki– 100 gram rodzynek to 260 kcal. Ich jedzenie sprawia, że nie masz ochoty na noc więcej.

Suszone figi- Figi mają najwięcej błonnika pokarmowego. Już 100 g tego owocu daje nam 13g błonnika. Są kaloryczne- 100 g to 249 kcal. Ale zawierają wapń, żelazo i fosfor. Jedyne,o czym musisz pamiętać, to o tym,by nie zjadać ich wieczorem.