Soki są doskonałym sprzymierzeńcem w walce o upragnioną sylwetkę. Mogą znacznie przyspieszyć ten proces, dodać energii na cały dzień oraz być prawdziwą witaminową bombą dla organizmu.

Soki na odchudzanie sprawdzają się doskonale. Nie od dziś wiadomo, że najlepsze dla naszego zdrowia są właśnie owoce i warzywa. Soki warzywno-owocowe zawierają wiele cennych składników. Można je wykonać w domowym zaciszu w dosłownie kilka chwil. Do tego celu sprawdzi się blender lub wyciskarka do soków czy sokowirówka. Zaleca się, aby najlepiej spożyć je na świeżo, zaraz po przygotowaniu.

Dlaczego soki na odchudzanie to wspaniały pomysł? Soki, przy swoim zbawiennym działaniu, mają mało kalorii. Mogą więc być doskonałym, dietetycznym zamiennikiem posiłku. Co więcej, zawierają cenne witaminy, antyoksydanty oraz substancje odżywcze i wzmacniają odporność.

Zobacz również: Suszone owoce na diecie

Co wybierać jako dodatek do soków na odchudzanie? Warto dodawać owoce cytrusowe: grejpfruta, pomarańczę, limonkę lub cytrynę, selera naciowego, buraka, ogórka, jabłko, granat lub marchewkę . Nie należy zapominać o zieleninie: szpinaku, jarmużu czy natce pietruszki.  Można też dodać przyprawy np. cynamon lub imbir.

Jednym ze sposobów na wykorzystanie w odchudzaniu soków jest tzw. detoks sokowy. Polega on na tym, że przez kilka dni zamiast jakichkolwiek posiłków przyjmujemy tylko specjalnie przygotowane soki. Taki detoks sprawia, że chudniemy, organizm pozbywa się szkodliwych toksyn a nasza skóra i ciało wyglądają znacznie lepiej. Do takiego detoksu warto wcześniej się przygotować, nie należy stosować go zbyt często lub przez długi okres czasu, a w przypadku osób, które zmagają się z różnymi schorzeniami należy skonsultować taką dietę z lekarzem.

Przeczytaj takżę:  Dieta ryżowa

Z innej kategorii: Wzmocnienie organizmu po antybiotykach

Ale soki na odchudzanie sprawdzą się nie tylko w przypadku detoksu sokowego. Można je z powodzeniem wypijać jako dodatek do normalnej diety lub zastąpić nim jeden posiłek np. kolację lub śniadanie. W ten sposób dostarczymy swojemu organizmowi cennych składników oraz zwiększymy dzienne spożycie owoców lub warzyw w naszej diecie. Nie pozostaje nic innego jak zacząć pić soki – na zdrowie!

Przepis na sok na wspomagający odchudzanie

Składniki: dwie garście szpinaku lub jarmużu, grejpfrut, łodyga selera, jabłko, marchewka, garść pietruszki

Wykonanie: Wymyć warzywa oraz owoce. Pokroić grejpfruta, jabłko i selera na mniejsze kawałki, dodać szpinak i pietruszkę oraz trochę wody. Wrzuć do blendera lub korzystaj z wyciskarki czy sokowirówki.