Soja nasiona właściwości – soja ma w sobie wiele cennych witamin oraz jest źródłem białka. Często soja jest pomijana w diecie, a nie powinno tak być, gdyż możemy z niej przygotować wiele smacznych potraw. Dowiedz się jakie soja ma właściwości i dlaczego warto włączyć ją do swojej diety.

Soja jest źródłem cennych składników odżywczych

Soja nasiona jest rośliną strączkową. Często występuje w diecie osób będących wegetarianami lub weganami, gdyż zapewnia duży zastrzyk białka dla organizmu. Oprócz tego, że soja jest źródłem pełnowartościowego białka, to również zawiera w sobie cenne kwasy tłuszczowe nienasycone oraz witaminy z grupy B. Soja to również źródło wielu minerałów, gdyż znajdują się w niej m.in. magnez, żelazo, potas, fosfor i żelazo.

Zobacz też: Curry z ciecierzycą

Soja dla zdrowia

Soja nasiona jest źródłem cennych składników odżywczych, ale też ma pozytywny wpływ na nasz organizm. Soja obniża poziom złego cholesterolu oraz poziom cukru we krwi. Co więcej, soja soja zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca.

Soja a menopauza

Ponadto, według najnowszych doniesień naukowych, soja może pomóc w łagodzeniu objawów związanych z menopauzą. Soja jest również wskazana przy chorej wątrobie, gdyż redukuje ilość tłuszczu, który się w niej gromadzi, zmniejsza również ryzyko zachorowania na osteoporozę.

Zobacz też: Tarta z brukselką

Soja w diecie

Soję możemy kupić postaci ziaren albo zakupić gotowe produkty z jej zawartości np. chleb lub mleko sojowe (dobra alternatywa dla osób z uczuleniem na laktozę). Jeśli kupujemy soję lub produkty sojowe, to warto zwracać uwagę na certyfikaty, aby uniknąć roślin genetycznie modyfikowanych. Możemy również samodzielnie przygotować potrawy sojowe. Poniżej przepis na danie z jej wykorzystaniem.

Przeczytaj takżę:  Mała łazienka w bloku zdjęcia

Kotlety sojowe: Przygotuj: 200 g soi, ziarno czosnku, czerwoną cebulę, 2 marchewki, sól i pieprz oraz dowolnie wybrane zioła, łyżkę mąki, 3 łyżki bułki tartej, jedno jajko, masło lub olej do smażenia. Wykonanie: soję namocz na noc i ugotuj według instrukcji na opakowaniu, podsmaż cebulę, czosnek i marchewkę do miękkości, połącz soję, warzywa i pozostałe składniki, panieruj w bułce tartej i smaż na złoty kolor kilka minut.