Odchudzanie dla dzieci. Twoje dziecko ma nadwagę? Szukasz diety, która pozwoli mu zdrowo się rozwijać? Sprawdź, jak karmić dziecko, aby bezpiecznie pozbyć się nadmiaru kilogramów u Twojej pociechy.

Otyłość u dzieci

Nadwaga u dzieci to poważny problem, który może mieć kilka przyczyn – nieodpowiednia dieta, czynniki genetyczna, brak ruchu, zaburzenia hormonalne zwłaszcza u dzieci wkraczających w okres dojrzewania, a także inne czynniki mogą powodować nadmierny przyrost kilogramów u dzieci i szereg problemów zdrowotnych.

Zobacz także: Spalacze tłuszczu dla kobiet

Jak odchudzic dziecko?

W przypadku dzieci konieczne jest zdiagnozowanie przyczyn nadwagi. Warto skonsultować się z pediatrą i dietetykiem, aby móc szybko i bez uszczerbku na zdrowiu dziecka pozbyć się nadwagi i nie dopuścić do powstania otyłości.

Z innej kategorii tematycznej: Środki na potencję ranking

Jak walczyć z otyłością?

Nadwaga u dzieci jak sprawdzic? Jeżeli stan zdrowia dziecka nie wykazuje żadnych nieprawidłowości, najpewniej przyczyną nadwagi jest przekarmianie i podjadanie między posiłkami. Aby sprawdzić, ile dziecko faktycznie je i jakie produkty przeważają w jego diecie, można zrobić tygodniową listę spożywanych każdego dnia produktów i zapisać na niej nie tylko posiłki główne, ale także każdą przekąskę – słodkie serki i jogurty, chrupki, batoniki, spożywane napoje. Często po sporządzeniu takiego planu okazuje się, że dziecko je niemal cały dzień, co powoduje nadmierny przyrost masy, a jego dieta obfituje w produkty szczególnie wpływające na przyrost kilogramów.

Przeczytaj takżę:  Jadłospis diety dla młodzieży

Może Cię zainteresować: Dieta dla dziewczyny

Odchudzanie dla dzieci

Dieta dla dziecka z nadwagą musi być zdrowa i odżywcza! W okresie wzrostu konieczne jest spożywanie przez dziecko zróżnicowanych posiłków, najlepiej, gdy są one podawane o ustalonej porze. Dziecko musi jeść produkty dostarczające do organizmu białko, zdrowe węglowodany, tłuszcze oraz witaminy i minerały – restrykcyjne diety nie są dla dzieci i zaburzają ich rozwój!

Problem otyłości u dzieci w wieku szkolnym

W przypadku dzieci z nadwagą, ale także i niejadków nie można wpadać w skrajności. Jeżeli dziecko do tej pory miało nieograniczony dostęp do słodyczy i podjadało, nagła zmiana jadłospisu spowoduje nie tylko bunt, ale także może odbić się na psychice dziecka.

Słodycze i słodkie napoje należy zastępować zdrowymi przekąskami stopniowo, zrezygnować z fast foodów i słonych przekąsek oraz produktów z białej mąki, także dbać o podawanie dziecku dopasowanych do wieku porcji posiłków.

Napojem, który powinien na stałe zagościć w diecie dziecka, jest woda. Reguluje ona metabolizm i przyczynia się do lepszego wchłaniania witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych z pożywienia. Dziecku można podawać także świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne oraz napoje mleczne np. na bazie kefiru z dodatkiem owoców, zamiast słodkich jogurtów i serków.