Niedobór potasu i magnezu łączy się z wieloma różnorodnymi objawami ze strony organizmu. Dowiedz się jakie objawy możesz mieć przy braku tych ważnych dla zdrowia pierwiastków oraz jak je suplementować.

Magnez i potas są niezbędne dla organizmu

Aby organizm człowieka mógł poprawnie funkcjonować potrzebuje cennych witamin i minerałów, które powinniśmy dostarczać mu wraz z pożywieniem. Czasami jednak zdarzają się niedobory, zwłaszcza przy mało zróżnicowanej i złej diecie.

Małe niedobory pierwiastków czasami nie dają żadnych objawów, ale duże mogą być nawet niebezpieczne dla zdrowia i życia. Jeśli chcesz się dowiedzieć jaki masz poziom pierwiastków we krwi, to wystarczy wykonać proste badanie krwi. Magnez i potas to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu minerały, których niedobory zdarzają się bardzo często.

Zobacz też: Magnez plus B6 opinie

Objawy niedoboru magnezu i potasu

Magnez i potas mają bardzo duży wpływ na wiele układów organizmu. Magnez i potas wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, pozwalają na transport tlenu w organizmie oraz są potrzebne do wszystkich procesów chemicznych dziejących się w organizmie, bywają nazywane często pierwiastkami życia. Magnez i potas można wypłukać z organizmu pijąc dużo mocnej kawy i herbaty albo prowadząc stresujący tryb życia.

Objawy niedoboru magnezu w organizmie to m.in.: skurcze łydek, drżenie mięśni, mrowienia i drętwienia, zawroty głowy i obniżona odporność.

Objawy niedoboru potasu w organizmie: drżenie mięśni, zaburzenie pracy serca, ciągłe zmęczenie, problemy z koncentracją, rozdrażnienie.

Przeczytaj takżę:  Mała kuchnia w bloku zdjęcia - ciekawe rozwiązania do kuchni

Wszystkie wymienione objawy nie zawsze muszą się łączyć z niedoborem mikroelementów, więc przed zastosowaniem suplementacji warto wykonać badania i skonsultować się z lekarzem.

Warto przeczytać: Żeń szeń tabletki opinie

Potas i magnez w pożywieniu

Potas i magnez można suplementować za pomocą przeróżnych tabletek np. Magnokal, NeoMag czy Chela-mag B6. Ponadto, można wdrożyć dietę, która jest bogata w te pierwiastki. Dużym źródłem magnezu są: banany, gorzka czekolada, rośliny strączkowe, orzechy, natomiast dużą zawartość potasu znajdziemy w pomidorach, ziemniakach, soi, soczewicy, suszonych owocach i pestkach.