Nadmiar wody w organizmie często występuje u kobiet przed miesiączką, jest też powszechnym problemem przy menopauzie. Może się objawiać wahaniami wagi, obrzękami, zmęczeniem i uczuciem „napompowania”.

Czym jest spowodowany nadmiar wody w organizmie?

Jeśli zauważasz u siebie te objawy, które od dłuższego czasu nie ustępują, to warto też zbadać wątrobę, nerki i tarczycę, bo przy niektórych schorzeniach również występuje problem nadmiaru wody w organizmie. Nagromadzenie się wody w organizmie może być też spowodowane nieprawidłową dietą i złym stylem życia. Warto wprowadzić wówczas kilka zmian w swoim codziennym życiu, a być może poskutkuję to pozbyciem się uczucia „napompowania” i innych konsekwencji nadmiaru wody w organizmie.

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Wbrew pozorom, aby pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, trzeba pić jej jeszcze więcej (minimum 2 litry dziennie). Oczywiście nie należy zastępować zwykłej wody napojami gazowanymi, słodkimi sokami czy dużą ilością kawy, bo wtedy skutek może być odwrotny do oczekiwanego. W tym wypadku sprawdzi się też wypijanie wody z cytryną na czczo albo mikstury przygotowanej z wody, cytryny, imbiru i odrobiny miodu w ciągu dnia.

Zobacz też: Napięcie przedmiesiączkowe jak sobie radzić?

Równie dobrze działają herbaty i napary ziołowe, które są moczopędne, bo z ich pomocą możemy pozbyć się problemu zatrzymania wody. Na tę dolegliwość poleca się picie herbatki z pokrzywy, skrzypu czy mniszka lekarskiego.

Przeczytaj takżę:  Dieta 5 kg w 2 tygodnie

Jedną z przyczyn występowania nadmiaru wody w organizmie jest zła dieta, a w szczególności nadużywanie soli. Warto pamiętać, że nie chodzi tylko o sól dodawaną przez nas do potraw, ale też o masę soli, która znajduje się w produktach spożywczych, które kupujemy, a już w szczególności w słonych przekąskach. Wyeliminowanie soli z diety i uważne czytanie etykiet produktów spożywczych może nam również pomóc w walce z nadmiarem wody w organizmie.

Zła dieta przy nadmiarze wody, to również dieta uboga w błonnik, która powoduje częste zaparcia. Przy walce z tą dolegliwością warto zwiększyć jego ilość w codziennych posiłkach. Produkty bogate w błonnik to m.in.  pełnoziarniste produkty, brokuły, papryka, marchewka, truskawki, jabłka, otręby i płatki owsiane.

Przeczytaj również: Zioła na odchudzanie

Przy eliminowaniu nadmiaru wody z organizmu trzeba też zadbać o codzienną porcję ruchu i wprowadzić do swojego życia ćwiczenia, spacery czy bieganie. Nawet pół godziny ruchu dziennie jest wskazane i z pewnością sprawi, że będziemy czuć się lepiej i lżej.