Bezsenność to problem wielu osób. Niektórzy mają problemy z zaśnięciem, a niektórzy wielokrotnie budzą się w nocy. Po nieprzespanej nocy czują się źle. Czasem zły sen oddziałuje na koncentrację uwagi i pamięć. Aby sobie jakoś radzić, wiele osób sięga po leki nasenne. Niestety sen spowodowany tabletkami nasennymi nie jest w pełni wartościowy. Rano człowiek jest często znużony, poirytowany i ospały. Może mieć osłabiony refleks i koncentrację.

Może cię zainteresować temat: Skuteczne leki nasenne – jak zwalczyć bezsenność

Lek Melatonina jest alternatywą dla tradycyjnych tabletek nasennych. Zastępuje on naturalną melatoninę, którą wytwarza organizm. Melatonina wytwarzana jest przez szyszynkę.

Osoby cierpiące na bezsenność często mają obniżony poziom melatoniny w porównaniu z osobami, które śpią bez problemów. Poziom melatoniny obniża się też wraz z wiekiem, co może spowodować problemy ze snem. Jeśli chodzi o produkcje melatoniny, to zależy ona od natężenia światła. Gdy jest ciemno, melatoniny jest najwięcej. Gdy jest widno, produkcja melatoniny spada, a nawet zostaje zatrzymana.

Lek Melatonina opinie ma niezłe. Niestety nawet on budzi kontrowersje i ma skutki uboczne. Może powodować bóle głowy, dezorientację, zawroty głowy, a nawet bezpłodność. Skutki uboczne pojawiają się zwykle o dłuższym stosowaniu.

Może cię zainteresować: Lek Hydroxyzinum opinie (Hydroksyzyna)

Lek melatonina polecany jest szczególnie osobom pracującym na zmiany lub podróżującym samolotem. Jest o tyle korzystniejszy od tradycyjnych tabletek, że nie ma, po przebudzeniu żadnych skutków ubocznych np. nie wpływa na refleks.

Przeczytaj takżę:  Zielona kawa Aliness opinie

Melatoniny nie wolno brać w czasie ciąży i karmienia piersią, podczas chorób autoimmunologicznych, nowotworów układu krwiotwórczego, w przypadku poważnych chorób psychicznych i w czasie stosowania sterydów.

Losowo wybrany temat: Dieta dzieci otyłych – przykładowy dzienny jadłospis dla małych dzieci

Dawkowanie

Dawka leku ustalana jest indywidualnie dla każdego pacjenta. Zazwyczaj powinno się przyjmować dawkę od 1 do 3 mg melatoniny. Czasem jednak to za mało i trzeba wtedy brać po 5 mg. Tej wyższej dawki przekraczać się nie powinno.