L- karnityna jest substancją witamino podobną, a konkretnie aminokwasem i uzupełnia dietę w składniki zwiększające wydolność fizyczną organizmu. Ludzki organizm sam syntetyzuje ją w niewielkich ilościach,  głównie w wątrobie. Jej podstawowym źródłem dla organizmu jest jednak dieta. Substancja znajduje się głównie w mięsie i w produktach mlecznych.

Niedobór L-karnityny często prowadzi do obniżenia sprawności fizycznej i intelektualnej organizmu. Efekt jest taki, że po niewielkim wysiłku może wystąpić zmęczenie lub wyczerpanie. Niedobory zdarzają się często np. wegetarianom. Zapotrzebowanie na substancje jest większe w okresie ciąży i karmienia piersią.

L karnityna na odchudzanie

Nie można L- karnityny niczym zastąpić. Substancja wspaniale spala tłuszcz. Regularne przyjmowanie suplementu z L-karnityną pomaga więc kontrolować masę ciała oraz wspomaga odchudzanie, bo substancja przyspiesza procesy metabolizmu tłuszczów. Preparat z L- karnityną powinni przyjmować zwłaszcza sportowcy w czasie intensywnego wysiłku typu treningu lub np. przed zawodami czy w trakcie zawodów.

Działa szczególnie na osoby uprawiające sporty siłowe szczególnie przy budowie wydolności oraz spalanie tkanki tłuszczowej. L-karnitynę mogą również brać osoby zajmujące się sportem rekreacyjnie, zwłaszcza wtedy gdy chcą zlikwidować tkankę tłuszczową.

Może cię zainteresować: Jak ćwiczyć pilates?

Badania donoszą, że w niektórych przypadkach L- karnityna może pomagać zdrowiu. Ma dobry wpływ na układ sercowo-naczyniowy, na nerki, wątrobę. Pomaga w przypadku cukrzycy, problemów neurologicznych i psychicznych, bezpłodności, nowotworów. Opóźnia też procesy starzenia.

Przeczytaj takżę:  Sorbifer opinie

Losowo wybrany temat: Cukinia z papryką i pomidorami

Dawkowanie

L-karnityna-dawkowanie jest różne w zależności od tego, jaki efekt chce się osiągnąć. Osoby, które chcą schudnąć , powinny przyjmować zwykle po 1 tabletce 2-3 razy dziennie około 30 minut przed posiłkiem. Jeżeli chodzi o wspomaganie wysiłku, to przyjmuje się 2-3 tabletki około 30 minut przed wysiłkiem. L- karnityna występuje również w żelu i w kapsułkach. Wtedy dawkowanie jest inne. Zapotrzebowanie  dzienne na L-karnitynę to od 500 do 2000 mg.