Kaloryczność alkoholu tabela. Zastanawiasz się, ile alkohol ma kalorii? Nie chcesz zaprzepaścić efektów diety i znowu przybrać na wadze z powodu korzystania z sylwestrowych, noworocznych i karnawałowych rozrywek? Pomożemy Ci osiągnąć Twój cel! Sprawdź, czy kalorie z alkoholu zagrażają Twojej sylwetce i jak nie przybrać na wadze, sięgając po ulubionego drinka.

Zobacz także: Dieta sokowa detox

Ile kalorii ma wódka czysta?

O tym, że alkohol w nadmiarze szkodzi, wiemy wszyscy, ale często nie zdajemy sobie sprawy, że piwo, wino czy drinki spożywane jedynie od czasu, do czasu także powodują przyrost tkanki tłuszczowej, którą później trudno jest spalić.

Wódka a dieta

Alkohol to cichy wróg naszej sylwetki i nie tylko! Jeżeli często sięgasz po alkohol, nawet w małych dawkach i do tego natura nie obdarzyła Cię wyjątkowo szybką przemianą materii, z czasem zauważysz, że w okolicy Twojego brzucha, boczków czy ud zaczyna gromadzić się nadmiar tłuszczu, który skutecznie opiera się tradycyjnym metodom odchudzania, jak dieta niskokaloryczna czy trening na siłowni.

Może Cię zainteresować: Dlaczego nie mogę schudnąć?

Ile kalorii ma puszka piwa?

Alkohol to tylko i wyłącznie puste kalorie, które nie są przetwarzane na energię, a na tkankę tłuszczową. Puste kalorie w alkoholu to nie jedyny wróg naszej sylwetki – drinki często mieszamy z kalorycznymi sokami, napojami gazowanymi czy syropami owocowymi, więc znacznie zwiększamy kaloryczność samego alkoholu. Często podczas imprez towarzyszą nam także słone przekąski, fast-foody czy słodycze, więc jeżeli chcemy utrzymać efekty odchudzania lub zabezpieczyć się przed dodatkowymi kilogramami, należy sięgać po alkohol sporadycznie.

Przeczytaj takżę:  Kuracja pijawkami

Kaloryczność alkoholu tabela

Ilość kalorii w alkoholu. Alkohole cechuje różna kaloryczność, dlatego warto sprawdzić, ile kalorii ma Twój ulubiony trunek. Jak jeszcze chronić się przed pochodzącymi z alkoholu kaloriami?

Z losowo wybranej kategorii: Produkty bogate w antyoksydanty

Wino czerwone półwytrawne kalorie. Przede wszystkim nie łącz alkoholu z słodkimi deserami, syropami do drinków oraz sokami i napojami. Wrogiem Twojej sylwetki oraz zdrowia są także energetyki dodawane do wódki i innych alkoholi. Kaloryczność trunków zwiększają także paluszki, kęski piwne, pizza, orzeszki czy chipsy i inne przekąski, także te, typowo kojarzone z okresem świątecznym np. śledzik, sałatki, wędliny itp., którymi często raczymy się na domowych przyjęciach.

Piwo na odchudzanie

Wiele osób sądzi, że alkohol posiada właściwości odchudzające. Tak naprawdę odchudza jedynie wtedy, gdy pijemy go nałogowo, co zagraża zdrowiu i życiu! Piwo, wódka, wino i inne alkohole spożywane z umiarem nie wykazują właściwości odchudzających i przyczyniają się między innymi do powstawania otyłości brzusznej tzw. brzuch piwosza, dzięki temu, że dostarczają do organizmu puste węglowodany. Ponadto, alkohol powoduje odwodnienie, zaburza gospodarkę elektrolitową, obciąża wątrobę i zatruwa organizm toksynami, więc powinien gościć w naszej diecie nie częściej niż raz w tygodniu, najlepiej pod postacią lampki wysokiej jakości czerwonego wina a nie butelki wódki, zgrzewki piwa lub słodkich likierów i domowych nalewek.