Nie da się ukryć zbliżającej się jesieni. Krótkie dni i długie noce. I do tego ta depresja. Jesień to czas przeziębień,rozmnażających się wszędzie dookoła wirusów i bakterii a do tego obniżonej odporności.

Jaka powinna być dieta na jesień?

Nasza dieta w tym okresie powinna być bogata w warzywa, owoce oraz ryby. Po te produkty powinniśmy sięgać przez cały rok, ponieważ są źródłem błonnika, który przyspiesza przemianę materii. Powinna być wzbogacona również w zdrowe tłuszcze oraz w witaminę C. Z racji rzadkiego występowania słońca, w miesiącach wrzesień- marzec warto dbać o suplementację witaminy D. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na przyjmowanie suplementów witaminy D, warto wiedzieć, w których produktach występuje: jaja, żółty ser, tłuste ryby( najwięcej ma jej śledź i makrela; najmniej tuńczyk). Niedobór witaminy D prowadzi do słabszej reakcji komórek obronnych organizmu. Razem z witaminą D pamiętajmy także o witaminie C, którą znajdziemy w: jagodach, owocach cytrusowych, kiszonej kapuście, szpinaku, kiwi, owocach dzikiej róży.

Zobacz też:Zupa fasolowa tradycyjna przepis

Ważna dla odporności jest również witamina A, którą znajdziemy w marchewce, kapuście, brokułach, pomidorach, papryce, orzechach, fasoli, kiełkach. No i nie zapomnij o minerałach: żelazie, cynku i selenie. Cynk znajdziesz w rybach, jajkach, owocach morza, roślinach strączkowych. Żelazo znajdziesz w mięsie a bogactwem selenu są brokuły.