Jak dbać o brzuch po porodzie? Jeżeli właśnie urodziłaś dziecko lub przygotowujesz się do porodu i chcesz wiedzieć, jak zadbać o swój brzuch, kiedy Twój największy skarb przyjdzie już na świat, koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca. Podpowiemy Ci, jak szybko odzyskać dobre samopoczucie i piękny wygląd, bez obaw o to, że zaszkodzisz swojemu zdrowiu.

Przeczytaj także: Przyczyny przerostu warg sromowych

Sflaczaly brzuch po porodzie

Patrzysz na zdjęcia celebrytek i nijak nie możesz zrozumieć, dlaczego w kilka tygodni po porodzie ich figura jest idealna, a brzuch nie nosi żadnych widocznych oznak niedawno zakończonej ciąży? Nie wierz we wszystko, co widzisz na zdjęciach! Żadna kobieta nie wygląda idealnie tydzień lub dwa po porodzie i nie ważne czy rodziła w sposób naturalny, czy przez cesarskie cięcie. Fizjologii nie oszukasz, a rozciągana przez 9 miesięcy skóra niestety nie odzyska dawnej jędrności w kilka dni.

Schudnąć po porodzie

Okres połogu to czas, kiedy nie możesz zbytnio się forsować, dlatego o intensywnych ćwiczeniach na razie zapomnij. Pierwsze tygodnie po urodzeniu dziecka to również nie czas na stosowanie restrykcyjnych diet – zwłaszcza, gdy karmisz piersią. Twój organizm potrzebuje siły i energii nie tylko do produkcji pokarmu, ale także do codziennej opieki na dzieckiem.

Może Cię zainteresować: Omega 3 opinie

Sposoby na obwisły brzuch po ciąży

Na to, jak wygląda brzuch kobiety po porodzie ma wpływ kilka czynników. Przede wszystkim to, ile przytyłaś w ciąży i jak duże było Twoje dziecko. Kobiety, które urodziły małe dzieci i niewiele przytyły w ciąży, zwykle szybciej odzyskują szczupłą talię. O tym, jak będzie wyglądał Twój brzuch po porodzie, decyduje także jego pielęgnacja w czasie 9 ciążowych miesięcy – stosowanie specjalistycznych preparatów ujędrniających i zapobiegających rozstępom zwykle pomaga w odzyskaniu ładnego wyglądu brzucha po urodzeniu dziecka.

Z losowo wybranej kategorii: Panierka z KFC przepis

W odzyskaniu szczupłej sylwetki pomaga także karmienie piersią– nie tylko przyśpiesza redukcję pozostałych po ciąży kilogramów, ale także wpływa na szybsze obkurczanie brzucha po porodzie.

Jak dbać o brzuch po porodzie?

Pielęgnacja brzucha po porodzie powinna uwzględniać:

  • Stosowanie bezpiecznych dla dziecka (jeżeli karmisz piersią) kosmetyków ujędrniających skórę – najlepiej stosować kosmetyki dla kobiet w czasie ciąży i laktacji np. na bazie naturalnych olejów,
  • Wykonywanie delikatnych masaży np. szorstką rękawicą,
  • Unikanie gorących kąpieli, które pogarszają wygląd i kondycję skóry,
  • Noszenie pasa poporodowego, który wzmacnia mięśnie brzucha i zmniejsza bóle u kobiet po cesarce,
  • Stosowanie zdrowej diety – zapotrzebowanie kaloryczne kobiety karmiącej to około 2400 kcal na dobę; jeżeli nie karmisz piersią i tak nie powinnaś drastycznie zmniejszać kaloryczności Twoich posiłków – potrzebujesz sił do opieki nad dzieckiem, dlatego postaw na zdrowe nawyki żywieniowe, zamiast wyniszczających głodówek,
Przeczytaj takżę:  Olejowanie włosów

W przypadku kobiet po cesarskim cięciu niezbędna jest prawidłowa pielęgnacja blizny pooperacyjnej – należy stosować się do wskazań lekarza i zgłaszać wszelkie niepokojące objawy np. sączenie się z rany krwi, płynu surowiczego lub ropy, problemy z długotrwałym gojeniem się rany, czy nietypowe bóle brzucha i okolicy cięcia.

Ćwiczenia po ciąży

Elementem dbania o brzuch po porodzie są także ćwiczenia. Mało forsujące treningi można rozpocząć po okresie połogu – w przypadku kobiet rodzących naturalnie po 6 tygodniach.

Po jakim czasie można ćwiczyć po cesarce? W przypadku kobiet rodzących przez CC zaleca się rozpoczęcie ćwiczeń po około 8 tygodniach od porodu. Oczywiście nie w przypadku wszystkich kobiet rozpoczęcie ćwiczeń po tym czasie będzie możliwe. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem ginekologiem, aby sprawdzić, czy jesteś gotowa rozpocząć pracę nad wyglądem Twojego brzucha.

W niektórych przypadkach delikatne ćwiczenia można rozpocząć wcześniej, ale może się też okazać, że ze względu na trudny poród lub komplikacje będziesz musiała nieco poczekać, aż rozpoczniesz treningi. Nie oznacza to jednak, że nie możesz się ruszać – spacery z dzieckiem i zwykłe obowiązki domowe, których nie brakuje żadnej młodej mamie, także pomogą Ci zadbać o porcję aktywności każdego dnia.