Jak budować odporność? Coraz częściej chorujesz? Borykasz się z częstymi infekcjami u Twojego dziecka? Najwyższy czas zacząć wzmacniać system odpornościowy, aby uniknąć spadku formy i osłabienia organizmu częstymi infekcjami.

Sezon infekcyjny w pełni, dlatego coraz częściej cierpimy z powodu różnych chorób oraz dolegliwości zdrowotnych. Jak się wzmocnić i w naturalny sposób poprawić funkcjonowanie układu immunologicznego?

Przeczytaj także: Autyzm a dieta

Domowe sposoby na odpornosc

Budowanie odporności to proces długotrwały, dlatego warto pamiętać o swoim układzie immunologicznym przez cały rok, a nie tylko jesienią i zimą, kiedy dokuczają nam między innymi infekcje układu oddechowego. Na początek konieczne jest wyeliminowanie czynników, które wpływają na osłabienie odporności organizmu. Tutaj kluczową rolę odgrywa sposób odżywiania i styl życia – niezdrowa dieta oraz brak aktywności fizycznej to główni wrogowie naszej odporności. Na obniżenie odporności wpływa także unikanie jedzenia wartościowego śniadania, brak snu, stres, stosownie używek, przegrzewanie organizmu i przesadne stosowanie preparatów antybakteryjnych do codziennej higieny ciała oraz sprzątania domu.

Powiązany tematycznie: Wzmocnienie organizmu po antybiotykach

Wzmocnienie organizmu domowe sposoby

Dieta na wzmocnienie. Pierwszym krokiem do lepszej odporności jest zmiana diety! W Twoim codziennym jadłospisie nie może zabraknąć świeżych owoców i warzyw, bogatych w kwasy Omega 3 ryb, zdrowych tłuszczów roślinnych, nabiału, który jest cennym źródłem witaminy D3, oraz witaminy A i E, chudego mięsa, stanowiących źródło mikro i makroelementów produktów pełnoziarnistych, a także ziół, miodu oraz cebuli, imbiru i czosnku. Odporność wzmacniają także produkty bogate w witaminę C np. owoce cytrusowe, aronia, syropy z czarnego bzu, porzeczki, żurawina, maliny oraz cynk i selen np. pestki dyni i słonecznika oraz naturalne probiotyki obecne np. w kiszonkach, kefirze czy suplementach diety.

Przeczytaj takżę:  Szczęśliwego Nowego Roku!

Z losowo wybranej kategorii: Kaloryczność alkoholu tabela

Tran odporność

Tran to najbardziej znany preparat na odporność, który stosowany systematycznie naprawdę działa. Dawkę tranu należy dobrać do wieku i nie należy przyjmować go w połączeniu z innymi preparatami bogatymi w witaminę D3.

Zaburzenia odpornosci zwłaszcza u dzieci są często wynikiem nadmiernej izolacji od bakterii i wirusów, które bytują wokół nas. Unikanie spacerów w czasie brzydkiej pogody, zatłoczonych miejsc czy rezygnacja z posyłania dziecka do przedszkola, gdyż może zacząć chorować, często przynosi opłakane skutki.

 

Jak budować odporność?

Każdy musi kiedyś zetknąć się z drobnoustrojami, a jeżeli żyjemy w sterylnym otoczeniu i unikamy wszelkich zarazków nasz układ immunologiczny nie jest w stanie efektywnie ich zwalczać. W budowaniu odporności pomaga hartowanie organizmu, posiadanie w domu zwierząt np. posiadanie psa znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania na astmę u osób, które nie mają alergii na sierść. Odporność wzmacnia także zaprzestanie stosowania nadmiaru antybakteryjnych środków czystości, unikanie bezpodstawnego przyjmowania antybiotyków, które często bierzemy na wszelki wypadek oraz codzienne przebywanie na świeżym powietrzu, niezależnie od pogody z wyjątkiem dni, kiedy obserwowany jest smog i nadmierny stopień zanieczyszczenia powietrza.