Jadłospis diety dla młodzieży. Przykładowy dzienny jadłospis dla nastolatka – propozycje zdrowych, smacznych i zapewniających energię posiłków dla dzieci z nadwagą.

Jak odchudzić 10 letnie dziecko?

Odchudzanie w wieku nastoletnim to dość trudny i jednocześnie delikatny temat. Problem tkwi w tym, aby nie urazić dziecka aluzjami o jego dużej zbyt dużej wadze i jednocześnie zaproponować zmianę sposobu odżywiania na zdrowszy.

Zobacz także: Odchudzanie dla dzieci

Jadłospis dla 12 letniej dziewczyny

Każde dziecko z nadwagą wcześniej lub później zauważa, że różni się od swoich rówieśników i zaczyna mu to przeszkadzać, dlatego warto ten fakt wykorzystać. Odpowiedzialny rodzić powinien wesprzeć swoje dziecko oraz dać mu dobry przykład angażując w stosowanie diety całą rodzinę i zapewniając ciekawe sposoby aktywnego spędzania czasu. Czasami dzieci zaczynają tyć z przyczyn chorobowych. Dziecko tyje jakie badania? Przede wszystkim warto udać się na badania tarczycy oraz podstawowe badania laboratoryjne, które w razie potrzeby pomogą postawić odpowiednią diagnozę.

Z tej samej kategorii tematycznej: Dieta dla dziewczyny

Jak szybko schudnąć dieta dla nastolatków?

Śniadanie:

  • Pełnoziarniste kanapki z twarogiem, pomidorem i sałatą, herbata lub naturalne kakao

Drugie śniadanie (do szkoły):

  • Jabłko lub banan, jogurt naturalny, kanapka z wędliną i warzywami

Obiad:

  • Zupa pomidorowa z ryżem, kasza gryczana lub ziemniaki z kotletem drobiowym i buraczkami/ Zapiekanka z ryby, ziemniaków i warzyw korzeniowych + kiszony ogórek

Podwieczorek:

  • Porcja owoców w postaci sałatki (pomarańcze, kiwi, jabłka, banany winogrona itp.) lub jogurt naturalny z posiekanymi orzechami, rodzynkami, miodem i szczyptą cynamonu, szklanka soku warzywno-owocowego
Przeczytaj takżę:  Dieta dzieci otyłych – przykładowy dzienny jadłospis dla małych dzieci

Kolacja:

  • Sałatka z grillowanym kurczakiem + pieczywo pełnoziarniste

Profilaktyka otyłości u dzieci i młodzieży

Otyła młodzież – dzieci na diecie powinny jeść przede wszystkim jak najmniej przetworzone produkty – eliminacja dań barowych, fast foodów, słodkich i słonych przekąsek oraz napojów gazowanych w połączeniu z aktywnością na świeżym powietrzu to najlepszy sposób na pozbycie się nadmiaru kilogramów u każdego dziecka.

Z losowo wybranej kategorii: Superfoods lista produktów

Zapotrzebowanie kaloryczne dla nastolatków

Ile kalorii powinno jeść dziecko w wieku 11 lat? Dziecko nie może jeść za mało! Ważne, aby codziennie spożywało 5-6 posiłków, w których znajdzie się białko np. (mięso, ryba, jajka), węglowodany (kasze, makarony, pieczywo pełnoziarniste, ryż brązowy), warzywa i owoce np. sałatki i surówki oraz soki, a także zdrowe tłuszcze (oliwa z oliwek, naturalne masło, które zawiera wit. A i D i nie należy eliminować go z diety dzieci).

Jadłospis diety dla młodzieży – od czasu do czasu dziecko może zjeść coś słodkiego np. kilka kostek gorzkiej czekolady, domowe ciasto, budyń itp. oraz domowe fast foody np. pizzę z dużą ilością warzyw, zdrowego burgera, domowe tortille czy frytki z piekarnika – przygotowane w domu, a nie w barze szybkiej obsługi!