Ile truskawka ma kalorii? Choć sezon na truskawki jeszcze daleko i tak warto dowiedzieć się, ile kalorii mają te smaczne i uważane za wyjątkowo zdrowe owoce. Przeczytaj artykuł i sprawdź, czy warto jeść truskawki?

Koniecznie przeczytaj: Dlaczego nie mogę schudnąć?

Truskawki to bez wątpienia jedne z najchętniej spożywanych owoców sezonowych. Ich wyjątkowy smak sprawia, że chętnie cieszymy się nim zarówno w zimnych, jak i ciepłych deserach oraz daniach obiadowych. Truskawki uważane są także za afrodyzjak, dodatkowo mają wysokie wartości odżywcze, więc powinniśmy, bez większych wyrzutów sumienia, korzystać z możliwości dodawania ich do codziennych posiłków.

Czy truskawki są zdrowe?

Tak, truskawki to wyjątkowo zdrowe i niskokaloryczne owoce. Znajdziemy w nich, m.in. witaminę C, witaminy z grupy B (także kwas foliowy) oraz witaminę A, E, D i K. Ponadto, truskawki są cennym źródłem żelaza, potasu, fosforu, żelaza, wapnia, magnezu, cynku i innych minerałów. W truskawkach znajdują się także wspomagające funkcjonowanie kobiecego organizmu fitosterole roślinne, działający przeciwnowotworowo kwas elagowy, kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6 oraz redukujące wolne rodniki antyoksydanty. Wartości odżywcze truskawek sprawiają, że jedząc te owoce, uzupełniamy niedobory żywieniowe, redukujemy poziom złego cholesterolu, poprawiamy funkcjonowanie nerek, a także możemy cieszyć się piękną skórą, dzięki temu, że spowalniają one procesy starzenia się organizmu.

Może Cię zainteresować: Ile kalorii ma jedna kromka chleba z masłem?

Ile truskawka ma kalorii?

W 100 g truskawek znajduje się jedynie około 35 kcal. To bardzo niewiele, zważywszy na fakt, iż wagę 100 g ma 8-10 truskawek. Ile kalorii ma jedna truskawka? Jedna truskawka to zaledwie 3,5 kcal! Oznacza to, że możemy cieszyć się smakiem truskawek niemal bez ograniczeń i warto z tego korzystać, bo sezon na owoce gruntowe jest dość krótki. Najlepiej wybierać truskawki mniej okazałe i pochodzące ze sprawdzonego źródła, bo takie są najzdrowsze. Owoce te możemy z powodzeniem uprawiać także w przydomowym ogródku oraz na balkonach i tarasach – takie truskawki w szczególności polecamy dla dzieci i kobiet w ciąży.

Niestety truskawki mogą uczulać, ale ciekawostką jest fakt, iż znacznie częściej alergię powodują owoce szklarniowe i pochodzące z upraw, gdzie stosuje się nawozy sztuczne oraz chemiczne środki ochrony roślin. Z tego względu warto zadbać o to, by nasze dzieci po raz pierwszy spróbowały prawdziwych truskawek bez nawozów i innych chemikaliów.

Niska kaloryczność truskawek oraz ich wartości odżywcze sprawiają, że owoce te mogą być częstym gościem w naszym menu, ale lepiej unikać dostępnych zimą truskawek szklarniowych, które nie tylko nie mają tak wyjątkowego smaku i zapachu, jak te sezonowe, ale także mogą być wręcz niezdrowe.

Z losowo wybranej kategorii: Dieta, ile kalorii?

Jeżeli chcemy cieszyć się prozdrowotnymi właściwościami truskawek także zimą, najlepiej wybierać owoce mrożone, które doskonale nadają się do deserów, koktajli oraz dań z owocami np. pierogów. Z mrożonych owoców można przygotować także zdrowy kompot, który będzie idealną alternatywa dla sklepowych soków i napojów gazowanych. W sezonie na truskawki, warto pokusić się o samodzielne ususzenie tych owoców – wówczas będziemy mogli dodać je do herbaty i cieszyć się smakiem lata niezależnie od pory roku.