Drugie śniadanie, które dzieci zabierają ze sobą codziennie do szkoły, powinno być pożywne, pełne witamin i składników odżywczych oraz co najważniejsze dla dzieci – smaczne. Czasami trudno namówić dzieciaki na zdrowe produkty, ale można spróbować sprytnie dodać do drugiego śniadania jakieś warzywa i owoce. Słodkie batoniki i chrupki nie są dobrym wyborem, choć dzieci, niestety, często sięgają po nie podczas przerwy śniadaniowej.

Co powinno zawierać drugie śniadanie dla dzieci?

Drugie śniadanie dla dzieci do szkoły powinno zawierać w sobie kilka najważniejszych grup produktów. Po pierwsze, powinno zawierać produkty, które dostarczą dziecku energii, czyli np. bułki, najlepiej z mąki razowej, albo własnoręcznie upieczony chleb. Jeśli sięgniemy po pieczywo z pewnego źródła, albo upieczemy je sami, to mamy pewność, że nie będzie zawierało żadnych zapychaczy i szkodliwych substancji.

Zobacz też: Jadłospis diety dla młodzieży

Kolejna grupa produktów to te, które zawierają białko, bardzo ważne w procesie rozwoju dzieci. Aby dodać białko do drugiego śniadania dla ucznia wystarczy dodać do kanapki ser, twaróg, kawałek pieczonego indyka czy rybę.

Bardzo ważne są również warzywa i owoce, o których nigdy nie należy zapominać w drugim śniadaniu dla dziecka. Do kanapek warto dodać pomidora, ogórka, sałatę, rukolę czy świeżą paprykę – w zależności od tego, co lubi Wasze dziecko. Równie ważne są owoce, które warto dziecku pakować do szkolnego plecaka, można przygotować do specjalnego pojemnika przyrządzoną sałatkę owocową np. z dodatkiem jogurtu naturalnego lub miodu i w ten sposób bardziej zachęcić dziecko do witamin.

Przeczytaj takżę:  Olejowanie włosów

Jeśli Twoje dziecko nie może obejść się bez słodkich przekąsek, to jest sposób, aby sprawić, że będą one nieco zdrowsze. Dobrym wyborem są wszelkie orzechy, migdały, rodzynki, daktyle – mogą one zastąpić batoniki i czekoladki. Warto od czasu do czasu przygotować dziecku pełnoziarniste lub owsiane ciasteczka z dodatkiem suszonej żurawiny, kakao i orzechów. Bardzo zdrowa jest również gorzka czekolada, szczególnie ta z dużą zawartością kakao, można ją dostać z sklepach z różnymi dodatkami np. suszonymi malinami, wiórkami kokosowymi itd. Takie zdrowe zamienniki słodyczy mogą zadowolić każdego miłośnika niezdrowych słodkości.

Przeczytaj również: Odchudzanie dla dzieci

Sprytne sztuczki

Czasami bardzo trudno namówić dziecko do zabrania do szkoły zdrowego i pełnowartościowego śniadania. Warto wykorzystać kilka sprytnych sztuczek, które mogą w tym pomóc. Dobrym pomysłem jest zakup specjalnego pojemnika na śniadanie z ulubioną postacią z bajek, przygotowanie kanapek w ciekawej formie czy wspólne pieczenie zdrowych ciasteczek dzień wcześniej.