Drugie śniadanie, które dzieci zabierają ze sobą codziennie do szkoły, powinno być pożywne, pełne witamin i składników odżywczych oraz co najważniejsze dla dzieci – smaczne. Czasami trudno namówić dzieciaki na zdrowe produkty, ale można spróbować sprytnie dodać do drugiego śniadania jakieś warzywa i owoce. Słodkie batoniki i chrupki nie są dobrym wyborem, choć dzieci, niestety, często sięgają po nie podczas przerwy śniadaniowej.

Co powinno zawierać drugie śniadanie dla dzieci?

Drugie śniadanie dla dzieci do szkoły powinno zawierać w sobie kilka najważniejszych grup produktów. Po pierwsze, powinno zawierać produkty, które dostarczą dziecku energii, czyli np. bułki, najlepiej z mąki razowej, albo własnoręcznie upieczony chleb. Jeśli sięgniemy po pieczywo z pewnego źródła, albo upieczemy je sami, to mamy pewność, że nie będzie zawierało żadnych zapychaczy i szkodliwych substancji.

Zobacz też: Jadłospis diety dla młodzieży

Kolejna grupa produktów to te, które zawierają białko, bardzo ważne w procesie rozwoju dzieci. Aby dodać białko do drugiego śniadania dla ucznia wystarczy dodać do kanapki ser, twaróg, kawałek pieczonego indyka czy rybę.

Bardzo ważne są również warzywa i owoce, o których nigdy nie należy zapominać w drugim śniadaniu dla dziecka. Do kanapek warto dodać pomidora, ogórka, sałatę, rukolę czy świeżą paprykę – w zależności od tego, co lubi Wasze dziecko. Równie ważne są owoce, które warto dziecku pakować do szkolnego plecaka, można przygotować do specjalnego pojemnika przyrządzoną sałatkę owocową np. z dodatkiem jogurtu naturalnego lub miodu i w ten sposób bardziej zachęcić dziecko do witamin.

Przeczytaj takżę:  Łuszczyca objawy początkowe

Jeśli Twoje dziecko nie może obejść się bez słodkich przekąsek, to jest sposób, aby sprawić, że będą one nieco zdrowsze. Dobrym wyborem są wszelkie orzechy, migdały, rodzynki, daktyle – mogą one zastąpić batoniki i czekoladki. Warto od czasu do czasu przygotować dziecku pełnoziarniste lub owsiane ciasteczka z dodatkiem suszonej żurawiny, kakao i orzechów. Bardzo zdrowa jest również gorzka czekolada, szczególnie ta z dużą zawartością kakao, można ją dostać z sklepach z różnymi dodatkami np. suszonymi malinami, wiórkami kokosowymi itd. Takie zdrowe zamienniki słodyczy mogą zadowolić każdego miłośnika niezdrowych słodkości.

Przeczytaj również: Odchudzanie dla dzieci

Sprytne sztuczki

Czasami bardzo trudno namówić dziecko do zabrania do szkoły zdrowego i pełnowartościowego śniadania. Warto wykorzystać kilka sprytnych sztuczek, które mogą w tym pomóc. Dobrym pomysłem jest zakup specjalnego pojemnika na śniadanie z ulubioną postacią z bajek, przygotowanie kanapek w ciekawej formie czy wspólne pieczenie zdrowych ciasteczek dzień wcześniej.