Dieta przy zakwaszeniu organizmu – które produkty są wskazane, a których powinniśmy unikać? Przyjrzyjmy się bliżej problemowi, jakim jest zakwaszenie organizmu.

Organizm zakwaszony – oznaki, przyczyny

O zakwaszeniu możemy mówić, gdy w organizmie dochodzi do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej. W praktyce oznacza to, iż mechanizmy regulujące pH w naszym ciele mają bardzo utrudnione zadanie – muszą wydalić większą ilość związków, które działają kwasotwórczo. Taki stan może powodować wiele niechcianych objawów. Najczęściej wymieniane oznaki zakwaszenia organizmu to m.in. bóle mięśni, drażliwość, brak energii,  problemy skórne, łamliwe paznokcie, zgagę, dolegliwości jelitowe (biegunki, zapalenie jelit), mocz o silnym zapachu, łamliwe paznokcie, reumatyzm, a nawet artretyzm.

Wśród przyczyn zakwaszenia organizmu możemy doszukiwać się stresu, braku ruchu, a przede wszystkim nieprawidłowej diety.

Z innej kategorii: Tabletki z pokrzywy indyjskiej

Dieta przy zakwaszeniu organizmu

Działanie typowo odkwaszające mają głównie owoce i warzywa, co za tym idzie powinny stać się one podstawą naszego jadłospisu. Mięso, nabiał czy zboża należy potraktować jako dodatek i uzupełnienie każdego posiłku. Zmiana nawyków żywieniowych powinna objąć również przygotowywanie potraw – unikajmy więc smażenia, zamiast tego warto spróbować gotowania na parze. Zaleca się całkowite zrezygnowanie z używek, jak palenie papierosów czy picie alkoholu, ponieważ znacząco pogarsza to stan zdrowia i dodatkowo zakwasza organizm. Do listy produktów zakazanych przy zakwaszeniu trzeba dodać słodycze, dania gotowe czy słone przekąski – żywność przetworzona powinna na stałe zniknąć z naszych talerzy.

Przeczytaj takżę:  Dieta na płatkach owsianych

Zobacz też: Dieta na płatkach owsianych

Wskazówki żywieniowe przy zakwaszeniu organizmu

Produkty polecane przy zakwaszeniu organizmu:

  • warzywa i owoce
  • pieczywo pełnoziarniste
  • drób
  • jogurty, twarogi
  • ryby (również wędzone)

Ponadto bardzo istotne jest picie przynajmniej 2 litrów wody mineralnej dziennie, wysypianie się i spędzanie czasu aktywnie na świeżym powietrzu – to wszystko powinno skutecznie zapobiegać zakwaszeniu naszego organizmu.