Dieta przy otyłości brzusznej. Otyłość brzuszna – jak się jej pozbyć? Dowiedz się, co powinno znaleźć się w twoim jadłospisie, jeśli cierpisz na otyłość brzuszną. Odpowiednio dobrana dieta pomoże ci walczyć z „oponką”!

Problem otyłości brzusznej jest znany niejednemu z nas, jednak szczególnie podatne na tycie w okolicach brzucha są osoby, które mają figurę typu jabłko. Gromadzenie się tłuszczu w talii i pasie sprawia, że sylwetka staje się zaburzona, a dopasowanie ubrań okazuje się wyjątkowo trudne. Taki stan rzeczy nie tylko pogarsza nasze zdrowie fizyczne (zaburzony metabolizm, zagrożenie cukrzycą oraz nadciśnieniem tętniczym, problemy z układem sercowo-naczyniowym, przeciążone stawy i kości), ale może być też przyczyną uczucia odrzucenia przez otoczenie, z powodu niedoskonałego wyglądu i obniżonej sprawności ruchowej.

Powiązany tematyczne: Tabletki Meridia sprzedam

Dieta przy otyłości brzusznej

Otyłość brzuszna, jak się pozbyć? – jeśli wciąż zadajesz sobie to pytanie, oznacza to, że twoja dieta daleka jest od idealnej i czas pomyśleć o zmianie nawyków. Poniżej zamieszczamy listę produktów, których należy unikać:

  • Napoje gazowane – również tak zwane napoje „light”, które zamiast zwykłego cukru zawierają wyjątkowo szkodliwe substytuty.
  • Dania z ziemniaków – ziemniaki same w sobie nie są tuczące, jednak  ich głęboko przetworzona postać – owszem. Wystrzegajmy się więc dań ziemniaczanych, takich jak frytki, chipsy czy placki.
  • Czerwone mięso – wołowina, baranina, dziczyzna, cielęcina.
  • Oczyszczone ziarna, biały ryż, białe pieczywo, makarony .
  • Lukier – wyjątkowo tucząca polewa, posiadająca w składzie niebezpieczne tłuszcze trans, które sprzyjają rozwojowi cukrzycy typu 2. Utwardzone oleje roślinne powodują również wzrost złego cholesterolu we krwi – odkłada się on w ścianach tętnic, co może wpłynąć na rozwój miażdżycy.
Przeczytaj takżę:  Zioła na odchudzanie

Sprawdź również: Jak się zdrowo odżywiać jadłospis

Poza stosowaniem zbilansowanej diety, skuteczne w walce z otyłością brzuszną są ćwiczenia fizyczne. Spowodują one nie tylko utratę wagi, ale też wpłyną korzystnie na serce, stawy, kości jak i poprawią nastrój.