Dieta na płatkach owsianych w skrócie dieta owsiana– nie traci na popularności. Jeśli w ciągu tygodnia jeden dzień przeznaczysz na zjedzenie owsianki, to niemal gwarancja, że zgubisz kilka kilogramów.

Dieta na bazie owsianki pomoże Ci w zgubieniu małej nadwagi, ale i także jeśli masz do zrzucenia kilka kilogramów po zimie.

Zobacz także: Tabletki na odchudzanie z Czech

Płatki owsiane- właściwości

Owsianka jest bardzo pożywna i zdrowa. Jest także niskokaloryczna- w 100 gramach owsianki znajduje się 366 kalorii, ale już połowa wystarczy, byś po takim śniadaniu nie poczuła się głodna za szybko i nie podjadała. Warto jeść owsiankę chociażby z tego względu, że jest bogata w błonnik, czyści więc naczynia krwionośne, nie pozwalając by zagnieździł się tam cholesterol. Jest to więc dobry sposób, by nie dopadły nas choroby układu krążenia.

Z innej kategorii: Ćwiczenia na jędrną pupę  

Dzięki niej obniża się też poziom cukru we krwi. Nasiona płatków owsianych dostarczają także fito estrogenów, więc powinny ją zajadać również kobiety w okresie menopauzy. Płatki owsiane nie dostarczają żadnych wartości odżywczych, mają w sobie tylko błonnik, potas, cynk i żelazo i może dlatego są tak polecane przez dietetyków.

Płatki owsiane- jak jeść?

Warto pamiętać, że płatki owsiane same w sobie są ciężkostrawne, ale dzięki obróbce termicznej nie podrażniają przewodu pokarmowego. Warto je więc jeść rano z mlekiem. Surowe produkują szczawiany wapnia, co nie jest wskazane osobom, z kamicą nerkową.