Dieta dla dziewczyny. Coraz więcej młodych osób boryka się z problemem nadwagi. Jak odchudzać się mając naście lat? O czym powinni pamiętać rodzice będących na diecie nastolatek i nastolatków?

Przyczyny otyłości u dzieci i młodzieży

Zobacz także: Jak uzyskać płaski brzuch?

Brak aktywności fizycznej, dieta bogata w cukry proste i produkty nadmiernie przetworzone, a także siedzący tryb życia, który prowadzą nastolatki, stopniowo zaczyna skutkować sporą nadwagą. Niestety pladze otyłości u osób młodych winni są często sami rodzice i dziadkowie, podający dzieciom od najmłodszych lat batoniki, czekoladki, chipsy, napoje gazowane, fast foody i inne tuczące produkty spożywcze, przez co utrwalany jest nawyk stosowania niezdrowej diety wśród kolejnych pokoleń.

Może Cię zainteresować: Autyzm a dieta

Skutki otyłości u dzieci

Skutkiem otyłości u dzieci i młodzieży stają się nie tylko choroby typowe kiedyś dla osób dorosłych np. cukrzyca, nadciśnienie i choroby kręgosłupa oraz stawów, ale także niska samoocena rzutująca na kontakty nastolatków z rówieśnikami. Duża waga nastolatków powoduje także zaburzenia hormonalne w okresie dojrzewania oraz staje się przyczyną kompleksów, które często pozostają z dzieckiem na resztę życia.

Prosta dieta dla nastolatków

Dieta dla dziewczyny. W przypadku nastolatków nie ma mowy o głodówkach – organizm w okresie dorastania potrzebuje odpowiedniej dawki wartościowych kalorii, dlatego podstawą diety dla młodzieży są produkty bogate w składniki odżywcze. Dieta dla gimnazjalistki musi dostarczać odpowiednią porcję węglowodanów złożonych, białka, zdrowych tłuszczów oraz witamin i minerałów.

Przeczytaj takżę:  Odchudzanie dla dzieci

Z losowo wybranej kategorii: Pulpety wegańskie

Problem otyłości rodzi kolejne kłopoty – wśród nastolatków wiele dziewcząt stosuje wyjątkowo drastyczne sposoby na odchudzanie np. odchudzanie wacikami, dlatego warto obserwować dziecko, aby w porę reagować na wszelkie niepokojące objawy.

Zdrowa dieta odchudzająca dla nastolatków jadłospis

W jadłospisie nastolatka na diecie należy uwzględnić:

  • Świeże owoce i warzywa
  • Produkty pełnoziarniste – ciemne pieczywo, ryż brązowy, makaron z pełnoziarnistej mąki
  • Produkty mleczne bogate w wapń np. twaróg półtłusty, kefir, maślanka i jogurt naturalny
  • Chude mięso najlepiej duszone lub przygotowywane na parze
  • Ryby morskie i słodkowodne
  • Zdrowe tłuszcze np. oliwa z oliwek

Dobra dieta odchudzająca dla nastolatków w połączeniu z codzienną aktywnością fizyczną potrafi zdziałać cuda. Warto pamiętać, aby wspierać młodzież podczas odchudzania i nie stosować zasady, że dziecku nie wolno jeść słodyczy i innych tuczących produktów, a rodzic i rodzeństwo mogą się nimi zajadać do woli. Na dietę powinna przejść cała rodzina, aby wspierać osobę odchudzającą się i także zadbać o swoje zdrowie!