Zastanawiasz się co jeść przy przeziębieniu? Nasza łatwa i skuteczna dieta na przeziębienie nie tylko przyniesie ulgę w przeziębieniu i skróci czas trwania infekcji, ale także pomoże podnieść odporność organizmu po chorobie!

Przeziębienie atakuje zawsze wtedy, gdy absolutnie się go nie spodziewasz. Nawet stosunkowo ładna pogoda sprzyja złapaniu wirusa, więc warto zacząć hartowanie organizmu zanim na dobre rozpocznie się czas jesienno-zimowych infekcji. Tutaj z pomocą przyjdą Ci zioła na przeziębienie oraz „babcine” sposoby wzmacnia odporności, które doskonale sprawdzają się także w okresie walki z chorobą.

Zobacz także: Dieta cukrzycowa zasady

Jak wzmocnić układ immunologiczny?

Zanim zaczniesz się zastanawiać co wziąć na przeziębienie, zacznij działać i pomyśl o codziennej porcji podnoszących odporność witamin oraz minerałów, które znajdziesz w świeżych warzywach, cytrusach, owocach aronii, owocach dzikiej róży czy owocach czarnego bzu, z którego jeszcze teraz możesz przygotować działające leczniczo i jednocześnie pomagające przeciwdziałać przeziębieniu soki i syropy.

Doskonale na podnoszenie odporności organizmu zarówno osób dorosłych, jak i starszych dzieci wpływa spożywanie nalewki bursztynowej – 2-3 krople nalewki należy dodawać do herbaty (nie może być gorąca) i pić przed śniadaniem przez dwa tygodnie, a następnie zrobić 2 tygodnie przerwy i ponownie powrócić do kuracji. Nalewkę bursztynową możesz stosować także do nacierania okolic skroni podczas migreny, nacierania stóp i nadgarstków oraz karku w czasie gorączki oraz klatki piersiowej i pleców także przy zapaleniu oskrzeli czy grypie.

Co jeść w czasie przeziębienia?

Katar, kaszel, stan podgorączkowy oraz ból gardła nie nastrajają pozytywnie do życia, ale musisz zmuszać się do jedzenia, aby zyskać siły do walki z chorobą!

Warto przełamać opory i postawić na sprawdzone w czasie choroby potrawy np. tradycyjny rosół lub rosół warzywny, jeżeli nie jadasz mięsa, do którego dodasz rozgrzewający starty korzeń imbiru czy leczący przeziębienie świeży czosnek. Naturalnym, ziołowym antybiotykiem i środkiem przeciw wirusom jest tymianek, z którego możesz przygotować napar do płukania gardła.

Przeczytaj takżę:  Jak ćwiczyć pilates?

W czasie przeziębienia doskonale sprawdzają się także bogate w błonnik oraz witaminy i minerały płatki owsiane, kasza jaglana z warzywami, bogate w bakterie probiotyczne jogurty naturalne, czy dania jednogarnkowe z dodatkiem rozgrzewających przypraw.

Może Cię zainteresować: dieta śródziemnomorska menu

Co jeść przy przeziębieniu – lista polecanych produktów:

  • Naturalne przetwory mleczne;
  • Kiszonki;
  • Kasze o działaniu rozgrzewającym np. kasza jaglana;
  • Wszelkiego rodzaju zupy;
  • Miód, czosnek, cebula – przygotujesz z tych składników super syrop na kaszel i podrażnione gardło;
  • Sok malinowy, sok z czarnego bzu, herbaty owocowe i ziołowe np. herbata z lipy;
  • Ostre przyprawy, cynamon, kurkuma, imbir;
  • Lekkostrawne sałatki np. z pieczonego kurczaka i świeżych warzyw;