Co jeść przed snem żeby schudnąć? To pytanie na pewno wielu osobom spędza sen z powiek! Sen a odchudzanie.

Sen i jedzenie należą do najbardziej podstawowych ludzkich potrzeb, nie jest więc zaskakujące, że te dwie czynności się ze sobą wiążą. To, co zjesz przed pójściem spać, może znacząco wpłynąć na jakość twojego snu. Pokarm może dostarczać składników, których potrzebujemy, by zasnąć lub wprost przeciwnie – pobudzić nas nawet na całą noc.

Z innej kategorii: Szybkie sposoby na pryszcze

Pozytywny wpływ na sen mają:

  • Produkty bogate w melatoninę, np. sok z wiśni – badania udowodniły, że picie stuprocentowego soku wiśniowego przez osoby cierpiące na bezsenność wpływa pozytywnie na jakość snu. Średnio długość snu wydłużyła się aż o półtorej godziny! Orzechy to kolejne naturalne źródło melatoniny.
  • Gorące napoje, takie jak mleko – bogate w tryptofan, wapń i witaminę D. Ciepły napój podnosi temperaturę ciała, co daje uczucie błogości. Naczynia krwionośne rozszerzają się, a my dosłownie dryfujemy w krainie przyjemności i ciepła. Podobnie będą działać także herbaty bezkofeinowe.
  • Ryż. Najnowsze badania udowodniły, że ryż przyczynia się do uwolnienia w mózgu tryptofanu i serotoniny,  substancji wywołujących senność.
  • Banany. Jedzmy przed snem banany, które ze względu na wysoką zawartość potasu powodują rozluźnienie mięśni, co powoduje odprężenie i pozwala na spokojne zaśnięcie.
  • Produkty z kazeiną. Twarogi, jogurty greckie mają w składzie kazeinę, która jest białkiem wyjątkowo lekkostrawnym.  Spożywanie pokarmów tego typu nie tylko pozwala na spokojny i komfortowy sen, ale też sprzyja regeneracji mięśni.
Przeczytaj takżę:  Zioła na odchudzanie

Przeczytaj koniecznie: Trądzik u dorosłych dieta

Negatywny wpływ na sen mają:

  • Alkohol – spożywanie alkoholu przed snem zakłóca nasz zegar biologiczny, zmniejsza ilość snu w jego najgłębszych stadiach, co bardzo obniża naszą sprawność w ciągu kolejnego dnia. Po wypiciu jednej lampki wina należy odczekać przynajmniej godzinę z udaniem się na spoczynek.
  • Smażone, tłuste potrawy – tak ciężkostrawne dania to bez wątpienia zły wybór. Żołądek nie będzie w stanie strawić wszystkiego w czasie snu, grozi nam niestrawność i bezsenność, a w konsekwencji zmęczenie i nerwowość następnego dnia.
  • Kofeina – niewskazana szczególnie osobom wrażliwym na jej działanie. Warto zwrócić uwagę, że kofeinę zawiera nie tylko kawa czy cola – jedna tabliczka gorzkiej czekolady ma jej tylko samo, co filiżanka espresso!
  • Pikantne dania – mogą spowodować refluks i niestrawność. Ostre potrawy spożywajmy najpóźniej trzy godziny przed planowanym udaniem się na spoczynek.