Chodzenie odchudza. Czy wiedziałeś, że spacer to jeden z najprzyjemniejszych sposobów na odchudzanie? Marsz – najlepsza recepta na zrzucenie zbędnych kilogramów!

Każdy z nas pokonuje każdego dnia jakąś ilość kroków – idziemy do pracy, do domu, do sklepu, poruszamy się po mieszkaniu… Wielu z nas poświęca też czas na ćwiczenia ruchowe, takie jak wyjścia na siłownię czy choćby jogging. Mimo to, to niewiele ruchu w stosunku do czasu, który spędzamy na zwyczajnym siedzeniu – przed komputerem, na kanapie. Warto poświęcić większy fragment naszego dnia na spacerowanie. Jest to bardzo przyjemna, relaksująca i nieuciążliwa forma ruchu. Nawet zwykłe wyjście na zakupy możemy potraktować jako okazję do kilkukilometrowego marszu. Jakie korzyści daje nam spacer?

Sprawdź artykuł z innej kategorii: Trądzik u dorosłych dieta

Dlaczego warto spacerować?

  1. Marsz obniża ciśnienie krwi. Ponadto zmniejsza ryzyko wystąpienia podwyższonego cholesterolu czy cukrzycy. W swojej skuteczności w tych obszarach dorównuje bieganiu! Jeśli więc bieganie jest dla ciebie zbyt obciążające, z powodzeniem możesz zamienić jogging na marsz – efekty będą bardzo podobne.
  2. Zmniejsza ryzyko zapadnięcia na choroby serca. Z całą pewnością regularne spacery są o wiele zdrowsze, niż spędzanie wolnego czasu na kanapie. Badania wśród osób starszych wykazały, iż seniorzy aktywni fizycznie o wiele rzadziej zapadają na schorzenia sercowo-naczyniowe.
  3. Niższa waga. Spacer wpływa korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli spędzanie czasu na świeżym powietrzu wejdzie ci w nawyk – bycie otyłym w przyszłości raczej ci nie grozi.

    Przeczytaj koniecznie: Stres a chudnięcie


  4. Oszczędności finansowe. Więcej ruchu, to więcej pieniędzy w naszych kieszeniach – oszczędzamy nie tylko na benzynie, którą musielibyśmy zużyć na dojazd do sklepu czy do pracy. Możemy również wybrać przyjemny spacer po parku ze znajomymi, zamiast wypadu do kina – jest to bardzo przyjemna forma spędzania wolnego czasu i daje okazję do rozmowy.
  5. Spacer poprawia kondycję. Braku ruchu nas rozleniwia, wszechobecna dostępność wygód to duże ułatwienie, ale też nie raz pozbawia nas motywacji. Zadbajmy o aktywność fizyczną, a będziemy czuć się bardziej spełnieni, zdrowsi i szczęśliwsi.
  6. Skuteczny lek na depresję. Naukowcy udowodnili, że przebywanie na łonie natury poprawia nasz nastrój. Lekarze twierdzą, że samo spacerowanie na świeżym powietrzu może wyleczyć lub załagodzić niektóre objawy depresji. Wnioski są oczywiste – spacer to łatwy i przyjemny sposób na codzienny stres i nerwy. No i jak tu nie skorzystać?