Awokado jest owocem, który bardzo sprzyja zdrowiu i urodzie. Warto często po niego sięgać, ponieważ ma niezwykłe właściwości i mnóstwo substancji odżywczych. Czym jest awokado, dlaczego trzeba go jeść i w jakiej formie smakuje najlepiej? Zapraszamy do przeczytania artykułu, z którego dowiecie się wszystkich szczegółów o tym owocu.

Czym jest awokado?

Awokado to owoc wiecznie zielonego drzewa, które występuje na obu kontynentach amerykańskich i w Azji. Awokado jest kulistym owocem o kształcie przypominającym gruszkę, w zależności od odmiany – zielonym lub czerwonym. Wybierając awokado zwracajmy uwagę na jego miękkość, jeśli naciśniemy i zobaczymy małe wgniecenie to oznacza, że owoc jest dojrzały i gotowy do spożycia. Można też kupić mniej dojrzałe i poczekać kilka dni aż będzie odpowiednie. Awokado ma maślaną konsystencję, którą łatwo można rozsmarować. 100 gramów awokado to około 150 kalorii. Charakteryzuje się mdłym smakiem, ale odpowiednio doprawione jest przepyszne. O tym jak jeść awokado będziemy pisać w dalszej części artykułu.

Zobacz też: Mango w diecie

Co zawiera awokado?

Cała moc awokado tkwi w dużej ilości wspaniałych substancji odżywczych, które wspomagają zdrowie i urodę. Przede wszystkim są to tzw. zdrowe tłuszcze, czyli nienasycone kwasy tłuszczowe omega-9, 6 i 3, które wpływają na wiele funkcji organizmu. Ponadto, awokado zawiera bardzo dużo witamin m.in. A, E, K i C oraz kwasu foliowego. Awokado ma też wysoką zawartość potasu, który wpływa pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy i nerwowy oraz wapnia, który wspiera kości. Co więcej, w awokado znajdziemy też luteinę, która wpływa na dobrą kondycję oczu. Owoc zawiera również mnóstwo antyoksydantów.

Przeczytaj takżę:  Aparat ortodontyczny porady

Może Cię zainteresować: Superfoods lista produktów

W czym może pomóc częste sięganie po awokado?

Awokado ma bardzo prozdrowotne działanie. Jedzenie owocu może pomóc w obniżeniu poziomu tzw. złego cholesterolu, a nawet pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi. Awokado może też pomóc w zwalczaniu wolnych rodników i szkodliwych toksyn. Owoc awokado ma też wspaniałe działanie dla naszej skóry, ponieważ zawiera dużo witaminy E nazywanej witaminą młodości. Pomimo tego, ze awokado ma dość dużo kalorii, to warto je jeść nawet będąc na diecie odchudzającej (zwłaszcza na śniadanie), ponieważ tłuszcze w nim zawarte są zdrowe i pełnowartościowe.

Jak jeść awokado?

W polskiej kuchni awokado nie jest zbyt popularne, ale można je łatwo przygotować na wiele sposobów. Można je stosować jako masło do pieczywa, składnik kanapek, tortilli, past i sałatek. Świetnie komponuje się z sokiem z cytryny, pieprzem, pomidorem, jajkiem czy łososiem. Najpopularniejszą pastą z awokado jest meksykańskie guacamole, czyli pasta z dodatkiem kolendry, chilli, soku z limonki, czosnku i cebuli.